پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118676
تهيه برنامه عملياتي‌ وام 80 ميليوني خريد خانه/دولت به تعهداتش در رابطه با مسکن مهر پايبند است
تاریخ انتشار : 1393/06/07
نمایش : 1679
وزير راه و شهرسازي اعلام کرد: در برنامه رکود تورمي دولت موارد مطرح شده درباره وام 80 ميليوني پيش‌بيني شده و هماهنگي‌هاي لازم در سطح هيات وزيران صورت گرفته که در حال تهيه برنامه‌ي عملياتي‌اش هستيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از ايسنا، عباس آخوندي در حاشيه اجلاس ملي مجمع مشورتي و روساي شوراهاي اسلامي کلانشهرها در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره‌ي وام 80 ميليوني خانه اظهار کرد: روز دوشنبه يک برنامه براي افتتاح اولين صندوق زمين و ساختمان داريم و بحث‌مان افزايش عرضه و افزايش قدرت خريد مردم به صورت همزمان است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به مطالب مطرح شده در زمينه‌ي وام 80 ميليوني خريد خانه تاکيد کرد: در برنامه‌ي رکود تورمي دولت موارد مطرح و پيش‌بيني شده و هماهنگي‌هاي لازم در سطح هيات وزيران صورت گرفته است و در حال تهيه برنامه عملياتي‌اش هستيم.

آخوندي در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا وام 80 ميليوني خريد خانه باعث تورم در جامعه خواهد شد، گفت: در صورت افزايش عرضه اين اتفاق نمي‌افتد، چرا که تورم دلايل اقتصادي ديگري نيز دارد و تنها وام نمي‌تواند باعث تورم شود.

وي تاکيد کرد: بايد به مردم براي خريد خانه کمک شود و اينگونه نيست که فقط بخواهيم به يک طرف توجه کنيم، چرا که بايد به عرضه و تقاضا به صورت همزمان توجه شود.

وزير راه و شهرسازي در ادامه درباره‌ي ملاقات هيات دولت با مقام معظم رهبري درباره‌ي مسکن مهر و مشکلات آن اظهار کرد: دولت به تمام تعهداتش در رابطه با مسکن مهر پايبند است.

وي تاکيد کرد: نه تنها به تعهدات پايبند هستيم، بلکه تمام برنامه‌هايمان را در جهت خدمات روبنايي، خدمات زيربنايي و خدمات شهري پروژه‌هاي مسکن مهر پيش مي‌بريم، چرا که در اين مجموعه‌ها عمدتا به خود ساختمان مسکوني توجه شده و خدمات ضعيفي در آنها ارائه شده است.

آخوندي با اشاره به جلسات مختلف هيات وزيران، ادامه داد: برنامه‌مان اين است که بخش اعظم مسکن مهر را در سال 1393 به اتمام برسانيم و اگر واحدي براي سال 1394 باقي ماند بيشتر توانمان را براي در جهت توسعه خدمات اين مجموعه‌ها بگذاريم تا ساکنان واحد‌هاي مسکن مهر بتوانند از زندگي بهتري برخوردار شوند.

او درباره‌ي وضعيت شهر تهران اظهار کرد: تا دوشنبه گذشته در شوراي عالي شهرسازي با حضور شهردار تهران و رييس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران بحث کلانشهر تهران را انجام داده‌ايم.

آخوندي افزود: در سال 1391 مصوبه‌اي تصويب شد که به طور ناگهاني يک طبقه به شهر تهران افزود و جمعيت‌پذيري شهر تهران را با توجه به محاسباتي که انجام شده تا رقم 12 ميليون افزايش داد.

وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که فاکتورهاي زيستي در اين شهر محدود است، تصريح کرد: مشکلات آب، آلودگي هوا و پايين‌بودن کيفيت زندگي مانند بحث حمل‌ونقل، خدمات و ساير مشکلاتي که در اين کلانشهر مدنظر است، برهمين اساس اجماعي صورت گرفته که اين مصوبه به‌طور کلي مورد تجديد‌نظر قرار گيرد.

وي تاکيد کرد: قرار شد سقف 10.5 ميليون نفر در شهر تهران را در نظر گيريم و با همه توان به مراقبت و کنترل بپردازيم در جهتي که به اين ميزان سقف برسيم.

آخوندي با اشاره به اين که ضوابط ساخت‌وساز در بافت‌هاي قديم و در بافت‌هاي جديد مورد تجديد‌نظر کلي قرار گرفته، افزود: اميدوارم با هماهنگي‌هايي که با شهرداري ايجاد شده بتوانيم به نتيجه برسيم.

وزير راه و شهرسازي خاطر نشان کرد: البته هنوز به عقيده من ساخت‌وساز‌هايي که فراتر از قانون است در گوشه و کنار شهر ديده مي‌شود و اميدوارم با هماهنگي‌هاي بعدي اين ساخت‌وساز‌ها را هم کنترل کنيم و در آينده بيشتر به افزايش خدمات شهري بپردازيم.

وي در ادامه با بيان اين‌که بهبود نظام حمل‌ونقل شهر تهران بايد مدنظر قرار گيرد، تاکيد کرد: بايد به سمت حمل‌ونقل سبز و ريلي در کلانشهر تهران پيش رويم و يکي از ماموريت‌هاي وزارت راه و شهرسازي نظارت بر طرح‌هاي تفضيلي است.

آخوندي ادامه داد: اقدامي که مي‌توانيم انجام دهيم آن است که از شوراهاي شهر در جهت نظارت کمک بگيريم و دستورالعمل‌هايي که تهيه مي‌کنيم هماهنگي‌هاي لازم را ايجاد کند و بر اساس اين هماهنگي‌ها مي توانيم ضمانتي را براي جلوگيري از تخلفات به وجود آوريم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html